Algemene informatie Hulp bij achterstanden:

Het overzicht verliezen in uw administratie is niet vreemd. Soms gaat het even wat minder goed op financieel gebied en vóór u het in de gaten heeft ziet u door de bomen het bos niet meer. Dit is erg vervelend en veel mensen schamen zich ervoor. Laat ons u geruststellen dat u echt niet de enige bent. Door diverse gebeurtenissen kan het iedereen gebeuren dat u het even niet meer ziet zitten. Neem bijvoorbeeld een echtscheiding, het overlijden van een dierbare of door ontslag. Zo zijn er talloze redenen dat uw privé administratie (even) niet op orde is of dat u het simpelweg lastig vind om uw eigen administratie op orde te houden. 

De gevolgen zijn helaas erg groot waardoor er achterstanden kunnen ontstaan in uw betalingen met als gevolg dat er incassobureaus of deurwaarders ingeschakeld zullen worden. De extra kosten die het met zich meebrengt zijn vaak niet mild. Ik kijk daarom graag met u mee naar een oplossing om de rust weer terug te krijgen in uw financiële huishouding en om grotere problemen te voorkomen.  

Heeft u maandelijks geld tekort, of komt u er even niet meer uit en stapelen de rekeningen zich op? 

Dan spreken we van een problematische situatie. Het is belangrijk om weer een stabiele financiële huishouding te krijgen. Lukt het u niet (meer) om zelf de situatie onder controle te houden of om de administratie op orde te krijgen? Dan help ik u graag om dit probleem samen met u aan te pakken.  

Hieronder een korte samenvatting wat ik voor u kan doen: 

Allereerst maken we een overzicht en stel ik een budgetplan op. We zorgen weer voor overzicht in uw administratie. Ik zal vervolgens gaan uitzoeken of u ergens geld laat liggen, of we uw vaste lasten kunnen verlagen en ik zal starten met het contact leggen van bedrijven of instanties om eventuele afspraken te maken inzake de achterstallige betalingen.

U heeft de eerste en belangrijkste stap gezet om hulp te zoeken, dus waar u zeker niet op zit te wachten is iemand die u even komt vertellen wat u wel en niet mag doen. Dit is ook absoluut niet onze werkwijze. Wij motiveren u en begeleiden u naar een zelfstandige situatie waarin u zelf heel goed in kan schatten wat er nodig is. Ik zal daarom wel kritisch kijken naar uw persoonlijke situatie en advies geven over wat u het beste wel of niet kunt doen en ik vraag enige inzet om, indien nodig, wat gedragsveranderingen toe te passen.

Gemiddeld neemt dit traject 10 uur in beslag. Dit is een intensief traject, maar als het dan eindelijk zo ver is dat u weer uw eigen administratie kunt verzorgen en financieel uit de "problemen" bent, kunnen we het traject goed afsluiten. Ik blijf, na dit hulptraject, altijd beschikbaar voor uw vragen. 

Wat als de schulden toch te groot zijn om zelfstandig op te lossen? 

Mocht het zijn dat uw schulden groter zijn dan u zelf had verwacht? Dan begeleid ik u van A tot Z naar het vervolgtraject. Vaak gaat u over naar een eventueel minnelijk schuldhulpverleningstraject of een wettelijk schuldhulpverleningstraject (WSNP) 

Indien deze stappen nodig zijn, zal ik u bijstaan in de overdracht van uw administratie en klaar staan voor de moeilijke momenten die u zult hebben. Deze trajecten zijn vaak emotioneel erg uitputtend omdat u ineens niet meer (volledig) zelf kunt beslissen. Er komt een bewindvoerder bij u thuis en alles zal uit handen genomen worden wat uiteraard ook noodzakelijk zal zijn. Er wordt leefgeld berekend waar u van rond moet komen en uw vaste lasten worden voor u betaald. Hoe mooi deze oplossing ook is voor de grotere schuldenproblematiek, het is niet fraai en gaat u niet in de koude kleren zitten. Vooral het "mogen" is dan vaak omgezet in het "moeten" en dat is niet gemakkelijk. 

Ook hier geldt weer hetzelfde, ik zal er voor u zijn, ook al werk ik niet meer voor u. 
Ik blijf altijd beschikbaar voor een luisterend oor en voor eventuele vragen.

Onze zorg voor u stopt niet !!!    

e-mail nu voor een gratis adviesgesprek

      
Vergeet niet onze facebook-pagina te liken..... Dank u hartelijk


 
 
 
E-mailen
Bellen